2015. augusztus 4., kedd

Porcelán gyurma


Már úgy egy-másfél éve találkoztam vele először, de akkor valahogy nem volt időm kipróbálni - karácsony előtti időszak volt, más projektek, más teendőim voltak akkor -, így mindig halogattam, aztán tegnap a Pinterest -et böngészve újból szembe jött velem ez a gyurma. 
Úgy döntöttem ki kell próbáljam, mivel minden alapanyaga volt is itthon:
- kukoricakeményítő 1 rész
- szódabikarbóna 2 rész (én háztartásival készítettem)
- víz 1,25 rész

Fontosak az arányok, figyeljünk rá! Egy edényben kell főzni, míg el nem válik az edény falától és kellemes tésztaszerű anyagot kapunk. Ezután tegyük be a hűtőbe lefóliázva, míg ki nem hűl. Érdemes az egészet felhasználni, maga a megmunkálás alatt is erősen száradt, de gondolom a kánikulai meleg is besegített ebben. Lehet nyújtani, formákat kivágni belőle, de bármit megformázhatunk belőle mintha gyurma lenne, vagy még inkább nekem az állaga a marcipánéra, vagy fondantéra hasonít. A színe lenyűgözően hófehér, csillámos, mesebeli tündéres :).

Ezután hagyhatjuk levegőn is száradni, én 50 fokra tettem be a sütőbe, nem többre, mert 80 foknál az egyik széle elkezdett sárgulni! Sima légkeveréses programon szárítottam kb. egy órát (nem pirítás és légkeverés!), közben többször meg-megforgattam a végeredményeket.

Biztos, hogy sok mindenre fogom használni a jövőben is ezt a gyurmafajtát, a Lányom már kérte, hogy hadd fesse ki őket, néhányat engedtem is neki:), igaz nekem fehéren tetszenek a legjobban.



 

 

 
 

 
ez a gyurma, feldolgozás előtt
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése