2015. október 28., szerda

Szappan-maradék újrahasznosítása
 

Lételemem az újrahasznosítás, és a pazarlás leszorítása, így nemrégiben úgy döntöttem, hogy a megmaradt dirib-darab szappan-"végeket" fogom újrahasznosítani, és a legtöbbet kihozni ezekből.


Kétféle módszerem is van már rá:

1. félpár zokniba a maradékokat beletéve még sokáig használhatóak a szappanok, a melegvíz hatására még össze is fognak állni, és formázhatóakká válnak. A zoknit a gyerekek textilfilccel díszíthetik is, így saját mosakodó-zoknijuk lehet.
 
2. a maradék szappanokból folyékony szappan készíthető tényleg pár perc alatt, és szinte semmiféle adalékanyag sem kell hozzá! Három darab pici szappan-véget reszeltem le tökgyalun (fém, négy oldali reszelő legnagyobbikán, biztos mindenki ismeri azt a hagyományos retro reszelőt!), kb. olyan nagyságú forgácsokat kaptam, ezt tízszeres mennyiségű vízzel öntöttem fel (sima csapvízzel készítettem, desztilált vízzel jobb az eredmény állítólag, én így is meg vagyok vele elégedve), ehhez kell oliva/mandulaolajat, vagy glicerint tenni egy evőkanállal, és az egészet addig melegíteni (nem forralni!!!) míg a szappan fel nem olvad. Hagyni kell meghűlni, ez szappantól függ, van amelyik elég hamar sűrűsödik (az enyém pár óra alatt teljesen zselés állagúvá vált), van amelyik kicsit hosszabban, majd mikor már sűrűbb állagú, használaton kívül szappanadagolókba lehet tölteni (itt egy újabb újrahasznosítás!), és én csak ekkor adtam tetszés szerint hozzájuk néhány csepp illóolajat, pl. a wc-ben lévőhöz teafát, hogy mindenféle kórokozót hatékonyabban elpusztítson.
Rendes vizespalackba kellett töltenem a végét, mert elég sok folyékony szappanom lett, ebben teljesen megkocsonyásodott, de az után-töltéskor elég a melegfürdővízbe beletenni néhány percre, ekkor hígabbá válik, és szépen a szappanadagolóba lehet belőle önteni. Érdemes egy kisebb tölcsért is alkalmazni a töltésekkor.
Ne lepődjetek meg, de néhány kisebb szappan-maradékból több liternyi folyékony szappanotok lesz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése