2015. október 17., szombat

Halloween
 


Átvegyük-e vagy sem ezt az ünnepet? Kell-e nekünk?
 
Igazából nem értem a nagyfokú ellenkezést, mert én gyerekként is emlékszem, hogy október-november táján tököt faragtunk, pedig az a nyolcvanas években volt, tehát nem mostanság. Édesanyámnak biztos, hogy sejtése sem volt a Halloweenról, de jó elfoglaltság volt a tök faragása, és gyertya gyújtása, ettük a pattogatott kukoricát és diafilmet vetítettünk...
 
A sütőtök a magyar konyhában is népszerű, a töklámpás és tökből készült díszek őszi hangulatot árasztanak, így szerintem ezzel semmiféle probléma sincs. És szerintem a Halloween egyéb díszeivel sem: boszorkány, szellemek, pókok, fekete macska. A gyerekeket az esős napokon jól lefoglalják, ha ilyen díszeket, kreativságokat készíthetnek, és kell-e ennél több? Természetesen el is mesélhetjük nekik a Halloween eredetét, ha szeretnénk, ezt döntsük el saját magunk.


Néhány ötlet, ami novemberben feldobhatja, díszítheti a lakásunkat:

1. Hűtőmágnesek, ezeket már jópár éve készítettem, hobbigipszből, levonós mágnessel a hátukon, lakkal vannak átkenve, és így tartósabbá váltak.

 
2. Papírguriga macska és denevér: zsenília drót helyett papírral is dolgozhatunk, szemet is készíthetjük papírból!
 

 
3. Papírcsíkokból sütőtök - szerintem nagyon mutatós őszi dísz, Halloweentól függetlenül!
 
 
4. Papírtányérból cica és töklámpás, ez utóbbi gazdaságos megoldás, ha nem tudunk többezer forintot kiadni egy sütőtökért, amit ki tudnánk faragni, de a gyerek így is elkészítheti a saját Jack O'Lantern-jét. Tipp: A gyerek keze lehet a tök levele! :)
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése