2015. december 3., csütörtök

Adventi várakozás


Szerintem ez az egyik legszebb időszaka az évnek, maga a karácsonyi is csodálatos, de én személy szerint ezt az időszakot, ezt a felkészülést, várakozást jobban szeretem.

Reggel az első, hogy sietünk az adventi naptárhoz, és kinyitjuk a következő kis csomagocskát, este pedig meggyújtjuk az adventi koszorún a gyertyát, gyertyákat néhány percre és közösen éneklünk néhány dalt, éneket, zsoltárt. 

Úgy döntöttem minden napra vagy egy dalt, éneket, zsoltárt, vagy egy verset megosztok Veletek. Énekeljünk minél többet együtt, és figyeljük közben a gyerekeink boldog, gyönyörű arocskáit!

Ma egy Betlehemes dalt hoztam:

A kis Jézus aranyalma,
boldogságos Szűz az Anyja,
két kezével ápolja,
lábaival ringatja.

Ó, te dudás, mit szundikálsz?
Fényes az ég, nem kell lámpás.
Verjed, verjed citerád,
Zengj Jézusnak szép nótát.

 Ennek vannak további verszakai is, tájegységtől függően többféle szöveggel ismerik hazánkban.

 Karácsonynak éjszakáján,
Jézus születése napján,
Örüljetek, örvendjetek:
A kis Jézus megszületett.

Kirje, kirje, kisdedecske,
Betlehemi hercegecske,
Ki miértünk sok jót tettél,
A pokoltól megmentettél.

Szűz Mária várva - várja,
Aludjon el Jézuskája,
Szép kezével ápolgatja,
Két lábával ringatgatja.

Jézus ágyán nincsen paplan,
Jaj, de fázik az ártatlan,
Hogy is lehetne bundája,
Elveszett a báránykája.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése